POLITYKA PRYWATNOŚCI OKRĘGOWEJ RADY ADWOKACKIEJ W TORUNIU

Drukuj artykuł drukuj artykuł

POLITYKA PRYWATNOŚCI OKRĘGOWEJ RADY ADWOKACKIEJ W TORUNIU

POLITYKA PRYWATNOŚCI
Okręgowej Rady Adwokackiej w Toruniu

Zachowanie poufności danych i poszanowanie prawa do prywatności osób, których dane osobowe przetwarzamy jest dla nas bardzo ważne. Z uwagi
na powyższe dbamy, aby każdy użytkownik przedmiotowej strony internetowej wiedział w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane jego dane
osobowe, kiedy są one wykorzystywane oraz jakie prawa przysługują mu w związku z przetwarzaniem przez nas jego danych osobowych.

SKRÓTY:

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych).
ADO- Administrator Danych Osobowych.
IOD – Inspektor Ochrony Danych.
Użytkownik – osoby korzystające z serwisu www.ora-torun.com, adwokaci, aplikanci adwokaccy oraz goście odwiedzający ww. stronę internetową.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych użytkowników strony internetowej www.ora-torun.com jest Okręgowa Rada Adwokacka w Toruniu z siedzibą przy
ul. Rynek Staromiejski 17
Administrator dokłada wszelkiej staranności by interesy i prawa osób, których dane dotyczą, były odpowiednio chronione, a w szczególności zapewnia,
iż dane osobowe są:
przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych,
w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem;
przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

CEL, PODSTAWA PRAWNA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
1. wykonania obowiązku prawnego w zakresie prowadzenia list adwokatów, aplikantów adwokackich oraz prawników zagranicznych, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane osobowe są przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. art. 16 c ustawy z dnia 26 maja 1982 r.
Prawo o adwokaturze.
2. zapisania się do wybranej sekcji praktyków prawa i opublikowania danych osobowych tj. listy członków sekcji na stronie ora-torun.com.pl, na
podstawie art. 6 ust 1 lit. a RODO. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu wycofania zgody.
3. wykonania obowiązku prawnego w zakresie prowadzenia grafiku dyżurów adwokatów w postępowaniu przyspieszonym, na podstawie art. 6 ust.
1 lit. c RODO. Dane osobowe są przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. art. 16 c ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o
adwokaturze.
4. wykonania obowiązku prawnego w zakresie prowadzenia wykazu osób ubiegających się o wpis na listę adwokatów Izby adwokackiej w Toruniu,
na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO. Dane osobowe są przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. art. 16 c ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze.
5. poinformowania Użytkowników o wydarzeniach sportowych, kulturalnych, naukowych, konferencjach, szkoleniach itp., na podstawie art. 6 ust 1
lit f RODO. Ew. dane osobowe będą przetwarzane przez czas trwania wydarzenia.
6. w celach organizacyjnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub f RODO. Ew. dane osobowe będą przetwarzane przez czas każdorazowo
określony.
7. logowania do Extranetu, na podstawie art. 6 ust 1 lit c RODO. Dane osobowe są przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. art.
16 c ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze.
8. logowania się do eDziennika, na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO. Dane osobowe są przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa
tj. art. 16 c ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze.
9. ustalenia, dochodzenia roszczeń i/ lub obrony przez roszczeniami na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadnionego interesu
Administratora, którym jest nasze prawo do dochodzenia roszczeń i obrony naszych interesów. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres
nie dłuższy niż do czasu przedawnienia roszczeń.
10. podjęcia działań integracyjnych i wizerunkowych na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania
projektu, wydarzenia, akcji i ewentualnie – na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO tj. zgody, także po zakończeniu akcji.
11. prowadzenia działalności promocyjnej w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter), Youtube, na stronie ora-torun.pl, promocyjnych materiałach drukowanych (plakaty, ulotki itp.), mediach (prasa, telewizja, radio) na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO. Dane osobowe będą
przetwarzane do momentu wycofania zgody.
12. związanym z technologią cookies na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Twoje dane osobowe są przetwarzane do czasu usunięcia tych plików
przy pomocy ustawień przeglądarki / urządzenia (przy czym usunięcie plików nie zawsze jest tożsame z usunięciem danych osobowych
uzyskanych za pośrednictwem tych plików, stąd możliwość sprzeciwu). Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. W każdym przypadku, gdy prosimy Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanie tych danych jest dobrowolne, ale konieczne w
celu realizacji danej czynności. Twoja zgoda może zostać wycofana w każdym momencie, nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonamy przed jej cofnięciem.

ODBIORCY DANYCH

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom współpracującym z Administratorem, w tym:
a) podmiotowi zapewniającemu hosting strony internetowej;
b) firmom zapewniających wsparcie i zarządzanie infrastruktury IT;
c) firmom doradczym z zakresu ochrony danych osobowych;
d) facebook, twitter, youtube,
e) oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Twoje
dane osobowe również innym podmiotom, w tym upoważnionym organom państwowym.
Dzienniki serwerów:

Jedynymi informacjami gromadzonymi i przechowywanymi automatycznie w trakcie zwykłego korzystania z witryny są typowe dane dzienników
serwerów. Dane takie nie umożliwiają identyfikacji użytkownika, ani nie zawierają żadnych informacji o charakterze osobowym. Dane dzienników

serwerów są wykorzystywane do celów statystycznych oraz pomiaru aktywności w witrynie dla dobra użytkowników serwisu. Dane te mogą być
przekazywane innym odbiorcom w celach analizy lub udostępniania i udoskonalania niniejszej witryny i naszych usług.

TWOJE PRAWA
Prawo do wycofania zgody

W sytuacji, gdy przetwarzamy Twoje dane na podstawie zgody, masz prawo do wycofania jej w każdym momencie. Każdorazowo zostaniesz o tym
poinformowany. Cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Prawo dostępu do danych

W każdej chwili masz prawo zażądać od Administratora informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Celem wykonania swojego prawa,
skontaktuj się z nami a prześlemy je według Twojego życzenia pocztą e-mail bądź tradycyjną.
Prawo do przenoszenia

Gdy Administrator przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie Twojej zgody, zawartej umowy lub w sposób zautomatyzowany, masz prawo do
żądania uzyskania kopii tych danych w formacie o charakterze ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania. Dotyczy to
jedynie danych nam dostarczonych. Masz prawo do żądania przesłania kopii Twoich danych innemu podmiotowi.

Prawo do sprostowania danych

Mamy prawo do przetwarzania jedynie prawidłowych i aktualnych danych osobowych. Dane nieprawidłowe i nieaktualne mamy obowiązek usunąć lub
sprostować. Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne oraz do uzupełnienia niekompletnych danych.

Prawo do usunięcia danych

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do żądania usunięcia swoich danych osobowych przez nas przetwarzanych. Żądanie usunięcia twoich danych
osobowych zostanie przez nad niezwłocznie zrealizowane:
Jeśli dane nie są już potrzebne do celów, dla których zostały zebrane.
Jeśli cofniesz zgodę na przetwarzanie danych osobowych i nie istnieje inna podstawa ich przetwarzania.
Jeśli usunięcie jest wymagane celem wywiązania się ze zobowiązań prawnych przewidzianych w prawie Unii lub w prawie polskim.
Jeśli wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania i nie wystąpią nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania.
Jeśli wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w sytuacji, gdy przetwarzamy je w związku z marketingiem bezpośrednim.
Jeśli dane były przetwarzane niezgodnie z prawem.

Prawo do ograniczenia
Masz prawo zażądać, aby Administrator ograniczył przetwarzanie Twoich danych osobowych, jeśli:
1. Przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem. Wówczas możesz nie zgodzić się na usunięcie Twoich danych osobowych i zamiast tego
zażądać ograniczenia używania Twoich danych osobowych.
2. Nie zgodzisz się na przetwarzanie danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, wtedy Administrator ograniczy przetwarzanie
takich danych po zweryfikowaniu, czy istnieje taki uzasadniony interes.
3. Zgłosisz, że Twoje dane osobowe są niepoprawne, wtedy Administrator musi ograniczyć przetwarzanie danych do momentu zweryfikowania ich
poprawności.
4. Administrator nie potrzebuje już Twoich danych osobowych, ale są one wymagane do dochodzenia roszczeń lub obrony przed Twoimi
roszczeniami.

Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania

Masz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, gdy przetwarzamy Twoje dane do
celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas lub przez stronę trzecią lub gdy przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.

Skarga do organu nadzorczego

Jeżeli sądzisz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako: RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1), możesz wnieść skargę do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.

INFORMACJE TECHNICZNE – PLIKI COOKIES

Podczas korzystania z naszej strony internetowej na Twoim urządzeniu końcowym (komputerze, smartfonie, tablecie itp.) zapisywane są niewielkie pliki
(w szczególności tekstowe), zawierające informacje niezbędne do prawidłowego korzystania ze strony internetowej tzw. pliki cookies. Dzięki zapisaniu
tych plików na Twoim urządzeniu możliwe jest m. in. zapamiętanie danych logowania, dzięki czemu nie będziesz musiał każdorazowo wpisywać loginu i
hasła. Dzięki plikom cookie możliwe jest zbieranie danych statystycznych strony internetowej, co umożliwia nam rozwijanie strony. Podstawą prawną do
zbierania danych odczytywanych z plików cookies jest art. 6 ust. 1 a RODO, tj. Twoja zgoda.
Pliki cookie nie zawierają danych identyfikujących Cię, na ich podstawie nie można ustalić czyjejkolwiek tożsamości. Pliki te nie są w żaden sposób
szkodliwe dla Twojego urządzenia i nie zmieniają jego ustawień ani ustawień zainstalowanego na nim oprogramowania. Odczytanie zawartości tych
plików możliwe jest jedynie przez serwer, który je utworzył.
W trakcie korzystania przez Ciebie ze strony internetowej korzystamy z dwóch rodzajów plików cookie: sesyjnych oraz stałych. Pliki sesyjne to pliki
tymczasowe, które przechowywane są w Twoim urządzeniu do czasu zamknięcia przeglądarki. Stałe pliki są przechowywane w Twoim urządzeniu
przez czas określony w parametrach tych plików lub do momentu ich usunięcia przez Ciebie.

DANE OSOBOWE PRZETWARZANE PODCZAS WIZYTY NA STRONIE INTERNETOWEJ

W jakim celu przetwarzamy Twoje dane? Jakie kategorie danych osobowych przetwarzamy? Podstawa prawna
dostosowanie zawartości stron internetowych
Serwisu do preferencji Użytkownika oraz poprawy
jakości przeglądania

Adres IP
Typ i wersja przeglądarki
System operacyjny
Data i czas Twojej wizyty
Adres strony URL

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawni
interes realizowany przez Adminis
przez stronę trzecią, z wyjątkiem s
których nadrzędny charakter wobe
interesów mają interesy lub podsta
wolności osoby, której dane dotycz wymagające ochrony danych osob
szczególności gdy osoba, której da
jest dzieckiem.

Typ urządzenia używanego do uzyskania dostępu do witryny
URL

ocena wykorzystania strony i ulepszenie witryny
Numer IP
Ustawienia przeglądarki
Typ urządzenia używanego do uzyskania dostępu do witryny

Jakie pliki cookie wykorzystujemy?

1. Pliki niezbędne do działania strony – pliki te umożliwiają prawidłowe działanie strony, logowanie do strony, nawigowanie po stronie, dokonywanie
zakupów i rezerwacji wizyty. Bez ich zapisania na Twoim urządzeniu korzystanie ze strony jest niemożliwe. wykorzystuje pliki cookies w celu
dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, przygotowania statystyk pomagających poznaniu
preferencji i zachowania użytkowników oraz oceny popularności strony, możliwości podejmowania działań marketingowych. Analiza
statystyk jest anonimowa.
2. Pliki zapewniające bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w obrębie strony. Brak tych plików uniemożliwi bezpieczne dokonanie transakcji.
3. Pliki statystyczne – umożliwiają zbieranie przez nas informacji statystycznych na temat sposobu korzystania ze strony.
4. Pliki funkcjonalne – pliki umożliwiające zapamiętanie Twoich ustawień i preferencji.

Co zrobić, jeśli nie zgadzasz się na zapisywanie plików na Twoim urządzeniu?

Najczęściej ustawienia przeglądarki domyślnie dopuszczają zapisywanie plików cookies. Jeżeli nie zgadzasz się, na zapisywanie tych plików na Twoim
urządzeniu, musisz odpowiednio zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Zmiana może polegać na niezapisywaniu plików cookies na
Twoim urządzeniu, bądź na każdorazowym informowaniu Cię o zapisaniu danego pliku na Twoim urządzeniu. Możesz również za każdym razem po
wizycie na stronie usuwać pliki ze swojego urządzenia. Pamiętaj jednak, że ograniczenia w stosowaniu plików cookies mogą utrudnić lub uniemożliwić
korzystanie ze strony. Ustawienia przeglądarki Twojego urządzenia pozwalające na zapisywanie plików oznaczają, że wyrażasz zgodę, aby pliki te
zapisywane były na Twoim urządzeniu.

KONTAKT

We wszelkich sprawa związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora możesz skontaktować się z nami poprzez adres
e-mail sekretariat@ora.torun.pl

AKTUALIZACJA

Administrator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w Polityce Prywatności, po uprzednim powiadomieniu o wprowadzanych zmianach oraz po wyznaczeniu odpowiedniego czasu, od którego będą one obowiązywały. Będziemy informować o każdej zmianie treści zasad prywatności na bieżąco.