Drukuj artykuł |
W dniu 8 października 2016 roku odbyła się konferencja „Adwokatura. Wizerunek – reklama – konkurencja” zorganizowana przez połączone komisje wizerunkowe Okręgowej Rady Adwokackiej w Łodzi i w Warszawie. W łódzkim hotelu „Ambasador” kilku dziekanów, w tym adw. Wiktor Indan-Pykno, delegaci na Krajowy Zjazd Adwokatury i przedstawiciele wszystkich izb wysłuchali ciekawych wykładów oraz prezentacji panelowych.
Redaktor Marek Kacprzak, dziennikarz „Polsatu” radził „jak komunikować, by być słuchanym oraz jak słuchać, by komunikować”. Dr Anna Łaszkiewicz z Wydziału zarządzania UŁ wypunktowała zalety i mankamenty kampanii wizerunkowych prowadzonych przez adwokacki samorząd.
O promocji adwokata w USA barwnie opowiedział adw. Wojciech Bergier z Krakowa. Zaprezentował wysokobudżetowy materiał reklamowy jednej z kalifornijskich kancelarii. Oglądając panią mecenas na desce surfingowej i wysokiej klasy animacje znaleźliśmy się w całkiem innym świecie.
Z wielu panelowych wypowiedzi wynikało, że nadchodzi czas, by adwokatura jako całość zmierzyła się z tematem reklamy. Akcentowano różnice między informacją a reklamą. Padały głosy, że obecny zakres dozwolonej informacji jest zbyt wąski.
Nie ulega wątpliwości, że zagadnienia wizerunku, informacji, reklamy i konkurencji pojawią się na listopadowym Krajowym Zjeździe Adwokatury. Łódzka konferencja okazała się bardzo pożytecznym wstępem do czekającej nas debaty.
Rzecznik Prasowy ORA adw. Ewa Wielińska