Drukuj artykuł |
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 26.05.1982 roku Prawo o adwokaturze z późn. zmianami osoby, które uzyskały pozytywny wynik z egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką są uprawnione do ubiegania się o wpis na listę aplikantów adwokackich Kujawsko – Pomorskiej Izby Adwokackiej w Toruniu przez okres 2 lat od dnia doręczenia uchwały o wyniku egzaminu wstępnego. Wpis na listę może być dokonany po uprzednim złożeniu wniosku
Termin składania wniosków i dokumentów do biura ORA – do 13 października 2021r. Wszystkie osoby, które chcą rozpocząć aplikację adwokacką od 1 stycznia 2022 roku proszone są o przesłanie następujących dokumentów:
1. wniosek o wpis na listę aplikantów,
2. aktualny wyciąg z Krajowego Rejestru Karnego, z uwagi na ograniczoną ważność tej informacji będą Państwo zobowiązani do złożenia aktualnej informacji z KRK.
3. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, (art. 65 pkt 2 ustawy Prawo o adwokaturze).
4. Oświadczenie dotyczące postępowania karnego i dyscyplinarnego,
5. złożenie oryginału lub urzędowego odpisu dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w przypadku przedłożenia dotychczas jedynie zaświadczenia o zdanym egzaminie magisterskim.
6. wniosek o wydanie legitymacji aplikanckiej.
Poniżej znajdą Państwo do pobrania potrzebne formularze.
W sprawie patronatu
Zgodnie z treścią § 10 Regulaminu odbywania aplikacji adwokackiej
1. Aplikant odbywa aplikację pod kierunkiem patrona wyznaczonego przez Dziekana Okręgowej Rady Adwokackiej spośród adwokatów spełniających kryteria wymienione w ust. 2 niniejszego paragrafu.
2. Okręgowa Rada Adwokacka może prowadzić listę patronów. Patronem może być adwokat, który łącznie spełnia następujące warunki:
a) jest wpisany na listę adwokatów wykonujących zawód i wykonuje zawód adwokata od co najmniej 5 lat,
b) nie jest karany orzeczeniem sądu dyscyplinarnego,
c) wyraził zgodę na podjęcie się obowiązków patrona i złożył pisemne oświadczenie, iż znane są mu obowiązki patrona.
Formularze: