Drukuj artykuł |
Przy składaniu wniosku o wpis na listę aplikantów adwokackich należy złożyć w załączeniu:
1. Podpisany oryginał albo urzędowy odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w Polsce i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Polsce (jeżeli nie został złożony przy wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką lub została złożona jedynie kserokopia dyplomu); dotyczy jedynie tylko tych osób, które przy wniosku o dopuszczenie do egzaminu na aplikację adwokacką złożyły kopię ww. dokumentów.
2.
Wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich może być złożony w ciągu 2 lat od dnia doręczenia uchwały o wyniku egzaminu wstępnego (§3 ust 2 Regulaminu odbywania aplikacji adwokackiej).
3. Wniosek skierowany do:
Okręgowej Rady Adwokackiej w Toruniu składa się w biurze ORA, znajdującym się pod adresem: 87-100 Toruń, ul. Rynek Staromiejski 17; czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 09:00-14.00, do dnia 30 października 2024 r
4. Aktualną informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jej złożeniem.
5. Oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych (w załączniku)
6. Oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczyło i nie toczy się żadne postępowanie karne i/lub dyscyplinarne – zgodnie z art. 65 pkt 1 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy Prawo o adwokaturze (w załączniku)
7. Wniosek o wydanie legitymacji aplikanta adwokackiego wraz ze zdjęciem (w załączniku)
We wniosku należy jedynie wpisać imię/imiona i nazwisko oraz złożyć czytelny podpis. Pozostałe dane wypełnia administracja Biura ORA.